Welcome to my blog :)

rss

2010/05/16

DOWN SINDROMEA ETA HEZKUNTZA:

Irakurtzen ikasteari buruz:
Neska-mutil hauek, gainerakoekin gertatzen den gisan, irakurtzen eta hitz egiten batera ikas dezakete, izan ere bi prozesuak elkarreragileak eta informatiboak dira Garton eta Prattek (1989) esandakoari jarraituz Buckleyk aipatzen duen arrazoi honengatik: "Idatzizko lengoaiaren trebetasunaren garapenak ahozko lengoaian du eragina, lehenengorako ikasten diren egitura eta funtzio berriak bigarrengorako ere jasotzen baitira.”

Down sindromea duen hiru urteko neska batekin egindako ikerketa batean (Buckley, 1985) idatzita ikusitako hitzak, ahoz ikasitakoak baino azkarrago erabiltzen hasten zela egiaztatu ahal izan zen. Horrek egileari iradoki zion, irakurketa, lengoaia barneratzeko bide bat zela eta hortik abiatuta ikerketa bati ekin zion. Bat dator Troncoso eta del Cerrorekin (1991), beste ikerketa batzuen ondorioak bilduz honakoa baieztatzen dutenekin: “Ez da 6 urteko adin mentala izatera itxaron behar irakurketa-programa bati ekiteko, ez eta haurrak hitz egiten jakin arte ere”.



Interesgarria iruditu bazaizu, klikatu hemen eta utzi ezazu zure iritzia.

0 comentarios: